Gdzie jest skarb?

sobota, kwietnia 14, 2018


Kolejna atrakcja marradyjskiej settimana dell'educazione wypełniła piątkowe popołudnie. Tym razem zabawa skierowana była do młodszych dzieci, a jej animatorami byli uczniowie scuola media. Dzieci z przedszkola i podstawówki miały odnaleźć ukryty skarb, ale nim to się stało czekało na nich wiele zagadek i zadań sprawnościowych. 

Animali fantastici

Pochód prowadzony przez czarodzieja i jego sowę ruszył spod "ludoteki" i zatrzymywał się w kolejnych punktach, gdzie czekali starsi koledzy przebrani tematycznie. Był Harry Potter, Wiedźmy i był też Newt Scamander z Animali Fantastici (nie wiem jaki jest polski tytuł). 
To, co mnie w tym wszystkim najbardziej oczarowało, to zaangażowanie starszych, by dać rozrywkę młodszym. Łezka mi się też zakręciła, bo już wystarczająco długo jestem w Marradi by tych "starszych" pamiętać jako przedszkolaków...  


 Grupa Tomka z filmu Animali fantastici przygotowała zagadki i zadania na uruchomienie wyobraźni. Tomek w stroju z lat dwudziestych z mikrofonem wydał mi się jeszcze starszy i poważniejszy i wypadł w tej roli doskonale, jakby od zawsze był animatorem.


 Kiedy przy przedostatnim etapie Pani Sowa przekazała dzieciakom mapę i udzieliła ostatnich wskazówek dotyczących ukrytego gdzieś skarbu, stojący obok mnie znajomy "pierwszak", zadarł głowę i powiedział z rozbrajającym uśmiechem - "to ty jesteś skarbem"! I tym cudownym sposobem "zrobił mój dzień". 

A dziś ... Ulubiona sobota jeszcze bez planu. To znaczy jakiś tam plan jest, ale nie zdążył się dobrze ugruntować. Zobaczymy do czego natchnie nas dzień. Powinnam przekopać ogródek, ale tym mogę się zająć dla relaksu między lekcjami. Kwiaty też czekają na usystematyzowanie, kilka doniczek trzeba dokupić, Dom z Kamienia upiększyć, bo przecież już za tydzień pojawią się kolejni Goście!
DOBREGO WEEKENDU!!!

SKARB to po włosku TESORO (wym. tesoro)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. to cała prawda Kasiu ty jesteś naszym skarbem wraz z chłopcami buziaki miłego weekendu jn

    OdpowiedzUsuń