Październikowe słońce, zielone łąki i toskańska jesień.

wtorek, października 10, 2017


Łąki nabrały takiej zieleni, jakby szykowały się do pełni wiosny… 
- Żeby tak było do świąt! 
- Ja bym chciał, żeby było dużo śniegu.
Tomka życzenie kwituję niemą dezaprobatą.
- Ale wiesz... tak żeby był śnieg, ale żeby nie było zimno.
- Ktoś ma jeszcze jakieś skromne życzenia?   
- Na gwiazdkę chciałbym dostać hełm żołnierski - Do rozmowy włącza się Mikołaj.
- ??


- Już prawie miesiąc szkoły za wami! Czyli do wakacji zostało tylko osiem miesięcy.
Tomek słucha tego mojego mizernego pocieszania niewzruszony.
- Żeby dni pozostałe do wakacji zrobiły się dwucyfrowe, muszę czekać aż do marca!
- Ale zleci szybciej niż myślisz! Niech nas tylko ten październik nie zawiedzie. 
Myślę, że w kwestii pogody rok 2017 przejdzie do historii. Takiej wiosny, takiego lata i tak pięknej jesieni nie było od dawna. 
- To żadne anomalie, to jest właśnie typowy toskański październik - mówią marradyjczycy. - Powinien być dokładnie taki. 
Jeszcze pary ulatującej z ust przy każdym słowie i oddechu nie widziałam, jeszcze grzejniki w domu zimne, jedynie w kominku czasem rozpalamy, ale to dla uroku, dla towarzystwa, nie dla prawdziwego ogrzania. Kiedy w poniedziałek między jedną lekcją, a drugą wymykam się w góry na krótki spacer, już po dwóch krokach ściągam z siebie bluzę  i zaraz czuję jak słońce   głaszcze mnie po gołych ramionach. W taki dzień powinno się usiąść pod jednym z tych wielkich dębów na zielonej łące z widokiem na Apeniny, wyciągnąć kanapkę z plecaka i delektować się chwilą, ciszą i słońcem ...


Słońce na moich ramionach, słońce jak szaleniec koloruje winnice, buki i jesienne owoce. Na drzewach dyndają granaty, nespole, owoce pigwy i nawet zimowe kaki powoli nabierają rumieńców. Październikowe toskańskie słońce, czarująca marradyjska jesień... 


RAMIONA to po włosku SPALLE (wym. spalle)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

2 komentarze

  1. Boże, jaki piękny jest świat !!!!
    marta

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, no po prostu cudnie i jaki piękny październik :) pozdrawiam cieplutko,
    Iwona

    OdpowiedzUsuń