Ostatni dzwonek w tym roku szkolnym

sobota, czerwca 11, 2016



W piątek punktualnie o 12.00 zadzwonił ostatni w tym roku szkolnym dzwonek. Już na chwilę przed tym momentem w szkole huczało, pęczniało, jakby mury miało zaraz rozsadzić. Przez okna widać było kłębiący się do wyjścia tłum dzieciaków i to one uruchomiły ostatnią campanellę.


A potem drzwi się otworzyły i rozwrzeszczany radością tłum wysypał się ze szkolnych murów. Najpierw w jednakowych koszulkach uczniowie piątej klasy żegnający się ze szkołą podstawową, potem cała reszta. Podrzucali worki i inne klamoty na znak "odzyskania wolności". Wrzeszczeli na całe gardło, a ich radosne okrzyki niosły się po całym Marradi. 



Kiedy już wszyscy zapakowali się do samochodów rumor wcale nie ustał. Sunąca wolno kawalkada samochodów rozdzwoniła się dziesiątkami klaksonów. Rodzice poddali się radosnej atmosferze i spod szkoły wszyscy odjeżdżali z rękami na klaksonach, zupełnie jakbyśmy uczestniczyli w gigantycznym włoskim orszaku ślubnym a nie pożegnaniu roku szkolnego.


Choć jestem dorosła i wakacje poza dziećmi w domu nic dla mnie nie znaczą, a wręcz pracy mam więcej niż w ciągu roku, to jednak wciąż dzień zakończenia szkoły wydaje mi się najpiękniejszym w całym roku. 
Jeszcze piękniejszy jest ten moment tu w Italii, o czym też oczywiście pisałam, bo przecież moje dzieci już trzeci raz idą na włoskie wakacje. Bez białych koszul, hymnów, pocztów, kwiatów, nagród, podziękowań, wyróżnień i innych zabiegów. Bez niepotrzebnej sztucznej pompy - pompa wyszła sama, spontanicznie i naturalnie. Cudownych wakacji!!!

DZWONEK SZKOLNY to znaczy CAMPANELLA (wym. kampanella)

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

1 komentarze

  1. Zazdroszczę tego luzu. Ostatnio na spotkaniu rodziców w szkole musieliśmy wysłuchiwać jak to uczniowie na ostatnie święta nie dali prezentów i nie złożyli życzeń nauczycielom. Żenada Miłych wakacji Asis

    OdpowiedzUsuń