Lucca

sobota, marca 23, 2013

Lucca - mimo, że to jedno z ciekawszych miast Toskanii, to jednak nie wiedzieć czemu nie należy do tych najczęściej odwiedzanych. Być może z racji swego położenia, ostrzejszego klimatu, bo Lucca leży u stóp Alp Apuańskich, w północnej części regionu. Oznacza to, że może być świetną bazą wypadową dla tych, którzy w równym stopniu kochają trekking i sporty wodne. Bliska odległość morza i wysokich gór będzie gwarancją udanego, aktywnego wypoczynku. Miasto może być też miłą alternatywą dla turystów zmęczonych gwarem Florencji. Lukka jest cicha, nastrojowa, otoczona warownymi murami. Miasto jako jedno z nielicznych nigdy nie znalazło się pod panowaniem Florencji. Kolejna ciekawostka to jego najsłynniejsza wizytówka - Giacomo Puccini, który się tu urodził.

Byliśmy w Lucce tylko raz, właściwie trochę przypadkiem, zatrzymaliśmy się tam będąc w drodze do Viareggio. Ponieważ dzień nie był typowo plażowy, słońce nie mogło się zdecydować czy chce się schować czy świecić, więc na wysokości miasta zjechaliśmy z autostrady i postanowiliśmy zobaczyć, co też kryje w sobie Lukka.







Nie mam wiele zdjęć z tej wycieczki, może nie byłam nastawiona na zwiedzanie, może potraktowaliśmy to raczej jako spontaniczny spacer. Tak czy inaczej zostawiła nam miłe wspomnienia i obiecaliśmy sobie wrócić jak prawdziwi turyści, ale jakoś do tej pory tego nie zrobiliśmy. W tym roku byliśmy tam jedynie przejazdem w drodze na Garfagnanę. Nie mogę sobie darować, że nie mam nawet jednego ciekawego zdjęcia, oddającego urok najbardziej charakterystycznego miejsca w Lucce - słynnego placu, który kształtem przypomina koloseum, a nazywa się Piazza dell'Anfiteatro. No cóż, wszystko jest do nadrobienia!

PRZEJAZDEM - to po włosku DI PASSAGGIO

Spodobał Ci się tekst?

Teraz czas na Ciebie. Będzie mi miło, jeśli zostaniemy w kontakcie:

  • Odezwij się w komentarzu, dla Ciebie to chwila, dla mnie to bardzo ważna wskazówka.
  • Jeśli uważasz, że wpis ten jest wartościowy lub chciałbyś podzielić się z innymi czytelnikami – udostępnij mój post – oznacza to, że doceniasz moją pracę.;
  • Bądźmy w kontakcie, polub mnie na Facebooku i Instagramie.

PODOBNE WPISY

0 komentarze